lillemoors.webblogg.se

Vad är konsten att ta hand om sig själv?

Konsten att ta hand om sig själv

Publicerad 2015-08-19 13:39:25 i Allmänt,

Vad gör oss lyckliga? 

Något jag alltid säger till mig själv
-konsten att finna tiden att ta hand om sig själv.
Vi är ju alla olika. Alla kräver och har olika behov och det är ju en ren konst att lära känna sitt eget sinne och sin egen kropp. 

Jag är nyss sambo vilket är knepigare än jag förväntade mig. Jag har ett barn fött 2010, jag är själv född 93 vilket just nu betyder att han är 5 år och jag är 22 år. Jag har tagit studenten, studerat ca 1 år och 2 månader efter studenten, resten av tiden har jag jobbat i hemvården. Just nu är jag arbetslös, uttråkad, har precis flyttat för 5e gången sen jag var 17 år, är otroligt fattig och mina 24 timmar går snabbare än fort. Och jag är Alltid ärlig.
Hej varsågod här är min verklighet.

 Min sambo, han jobbar nästan ihjäl sig, han är kock. Jag försöker få ihop resten av vardagen med barn och hus samtidigt försöker jag visa min sambo och min familj hur mycket jag älskar dom fast jag alldeles för ofta beter mig som en 50 årig kärring som är trött i både huvudet och kroppen. Jag har misslyckats med det mesta i livet än så länge, men "jag försöker ju" och jag "gör ju mitt bästa" så vad ska jag göra? Det suger ju iof. ännu mer för det betyder ju faktiskt att jag rent av bara suger som människa.. 

Strax innan mitt sommar vik blev jag deltid sjukskriven för depression sen försökte jag starta mitt eget network marketing företag och solen sken på mig som sen sagts försvann när mina fantastiska hälsoprodukter tog slut och så gjorde även min energi och mina pengar. 

Jaja idag hade jag dessa 30 minuterna över iallafall innan jag skulle hämta pågen och satt och funderade på, vad är konsten att ta hand om sig själv? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela